همكلاسي ها

شعر های شنیدنی و قدیمی کودکان

1393/5/4 8:17
نویسنده : مامان
1,067 بازدید
اشتراک گذاری

ziba

در ادامه مطلب شعرهایی شنیدنی و زیبا برای کودکان آمده است . این شعرها بخاطر آهنگ خاصی که دارند و طرز خواندن آنها خیلی زود بچه ها آن ها را یاد می گیرند . اکثرآن ها معنی و مفهوم خاصی را دنبال نمی کنند ولی آهنگین بودن ، آن ها را دلچسب و دلنشین کرده است . شاید بارها این شعرها را از زبان مادربزرگ ها شنیده باشید...

یک ، یک دوستی داشتم
دو ، دوستش می داشتم
سه ، سپاسگزارم
چهار ، چاره ندارم
پنج ، پنجه ی آفتاب
شش ، شیشه ی عمرم
هفت ، هفت تیر به دستم
هشت ، هشت ساله دختر
نه ، نوروز امسال
ده ، ده ساله دختر
یازده ، ریزه میزه
دوازده ، گل می ریزه

chick smiley

آفتاب زده گلی گلی
قدقد مرغ کاکلی
تخم سفید میزاره
جوجه شو در میاره

ziba

یک مال من
دو مال تو
سه مال آبجیش
آهای کوفته برنجیش
آهای مادر گنجیش
آهای کفگیر ملاقه
آهای قابلمه داغه
آهای آش رو چراغه
بیا گشنه نباشیم
با هم بخوریم و پاشیم

ziba

رفتم لب رودخونه
دیدم بلبل می خونه
گفتم بلبل دیوونه
بیا بریم به خونه
قلیون برات چاق کنم
دودشو هوا کنم
بابام رفته مدینه
سر خاک سکینه
ای مرغ پر طلایی
امشب کجا می خوابی ؟
سر حرم پیغمبر
صل علی محمد
صلوات بر محمد

birdie smiley

گنجشکک اشی مشی
لب بوم ما نشین
برف میاد گوله میشی
بارون میاد خیس میشی
می افتی تو حوض نقاشی

خورشید خانم
آفتاب کن
یک مشت برنج
تو آب کن
ما بچه های گرگیم
از سرمایی بمردیم

ziba

لالا لالاگل فندق
ننه ات اومد سر صندوق
لالالالا گل گردو
بابات رفته توی اردو
لالالالا گل پسته
بابات رفته کمر بسته
لالالالا گل سوسن
بابات اومد چشام روشن
لالالالا گل زیره
چرا خوابت نمیگیره
که مادر قربونت میره

منبع:  مجله رشد کودک

 

شعر اقا خرگوشه برای بچه کوچولو های ناز نازی

 

یک روز یه آقا خرگوشه

رسید به یه بچه موشه موشه


موشه دوید تو سوراخ

 

خرگوشه گفت : آخ


وایسا، وایسا، کارت دارم

من خرگوش بی آزارم


بیا از سوراخت بیرون

نمی خوای مهمون


یواش موشه اومد بیرون

یه نگاهی کرد به مهمون

دید که گوشاش درازه

دهنش بازه، بازه


شاید می خواد بخوردم

یا با خودش ببردم


پس می رم پیش مامانم

آنجا می مونم


مادر موشه عاقل بود

زنی با هوش و کامل بود


یه نگاهی کرد به مهمون

گفت ای بچه جون!

 

این خرگوشه

خیلی خوب و مهربونه


پس برو پیشش سلام کن

بیارش خونه

شعر کودکانه جوجه طلایی

 

chick hatching from an egg smiley

جوجه  جوجه  طلائي 

نوكت  سرخ و حنائي 

تخم  خود را شكستي 

چگونه بيرون جستي 

گفتا  جايم  تنگ بود 

ديوارش از سنگ  بود 

نه پنجره ،  نه در داشت 

نه كسي ز من خبر داشت 

دادم  به خود يك تکان 

مثل رستم پهلوان 

تخم خود  را شكستم 

اينگونه  بيرون جستم

شعر کودکانه خروس جنگی

funny chicken smiley

 

من كه به اين قشنگي ام

با پر و بال رنگي ام

يكه خروس جنگي ام

قوقولي قو قو 

 

ببين ببين تاج سرم

ببين ببين بال و پرم

اين قد و بالا را برم

قوقولي قو قو

 

منم خروس خوش صدا

هميشه بانگ من به پا

ببين مرا ببين مرا

قوقولي قو قو

 

دهم هميشه آب و دان

به مرغ و جوجه ها نشان

منم خروس مهربان

قوقولي قو قو

شب به خير كوچولو !

 

 

گنجشك، لالا
سنجاب،‌ لالا
آمد دوباره
مهتاب، لالا

لالا،‌ لالايي، لالا، لالايي
لالا،‌ لالايي، لالا، لالايي

گل زود خوابيد
مثل هميشه
قورباغه، ساكت
خوابيده بيشه

لالا،‌ لالايي، لالا، لالايي
لالا،‌ لالايي، لالا، لالايي

جنگل، لالالا
بركه، لالالا
شب بر همه خوش
تا صبحِ فردا

لالا،‌ لالايي، لالا، لالايي
لالا،‌ لالايي، لالا، لالايي

پسندها (2)

نظرات (1)

مامانی(برای دخترم زهرا)
6 مرداد 93 23:01
خیلی جالب بود ممنون
مامان
پاسخ
خواهش ميكنم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به همكلاسي ها می باشد